Elke organisatie wil dat hun medewerkers die op de baan zijn zo efficiënt mogelijk kunnen werken. Dit bevordert niet alleen de productiviteit van uw medewerkers, maar verhoogt ook het niveau van uw service en dus ook de klantentevredenheid.

Vandaag zien we dat veel bedrijven nog spreadsheets of andere tools gebruiken om hun servicetechnici aan te sturen. Via een goede FSM-software (field service management software) zorgt u ervoor dat u alle activiteiten van uw technici centraal kan coördineren. Het laat u toe om taken zoals planning, dispatching en rapportage te automatiseren. Bovendien krijgen uw technici ook realtime toegang tot informatie en kunnen ze gegevens direct vastleggen op locatie.

Kortom: u vermindert handmatige inspanningen, verhoogt de productiviteit van uw medewerkers én verbetert de algemene klantervaring.

De voordelen van field service software op maat van uw organisatie

  • Verhoog de productiviteit en klantenservice

    Een goede FMS-software digitaliseert administratieve taken en zorgt ervoor dat uw technici efficiënter kunnen werken. Digitaliseer uw werkbonnen, plan medewerkers en materialen optimaal in en laat techniekers meteen de gewerkte tijd aan een werkbon registreren. Zo verhoogt u niet alleen de productiviteit, maar ook de klantentevredenheid.

  • Verminder de kosten

    Een mobiele app kan uw organisatie helpen bij het optimaliseren van routes, het verminderen van de reistijd en het minimaliseren van onnodige uitgaven.

  • Altijd en overal toegang tot gegevens, ook offline

    Dankzij een field service app op maat hebben uw technici altijd en overal toegang tot werkbonnen, klantgegevens en andere relevante informatie, ook wanneer er geen internetverbinding mogelijk is. Bovendien kan u uw software naadloos integreren met andere tools zoals uw ERP-software of Microsoft-tools.

  • Functies op maat van uw organisatie

    Via software op maat bouwt u een applicatie die volledig afgestemd is op de noden van uw organisatie en technici. Wenst u bijvoorbeeld een camera-functie zodat uw technici foto’s en video’s kunnen opnemen? Of hebt u een functionaliteit nodig zoals het scannen van barcodes, pushmeldingen of geofencing, waarbij het systeem automatisch taken toewijst aan uw techniekers op basis van hun locatie? De mogelijkheden zijn eindeloos!

Via de app kan de technieker zijn werkzaamheden registreren, welke producten hij gebruikt heeft en kan hij indien nodig een foto nemen. Wij ontvangen hiervan een volledig verslag zodat we de factuur snel en foutloos kunnen opmaken. Dit bespaart tijd en laat ons toe sterker te focussen op de realisatie van unieke zwembaden."
Bob Monteyne
Maarten, verantwoordelijke voor de planning van techniekers

Zij vertrouwden al op Orbid voor de ontwikkeling van field service software

Contacteer onze experten

Ontdek onze andere diensten